Jaap Sietse Zuierveld
Shatter the bones
1
Houten: Van Holkema & Warendorf, 2011
413 p.
9789047519690 (paperback)

Inspecteur Logan McRae moet weer alle zeilen bijzetten als hij de ontvoering onderzoekt van een moeder en dochter die de grote idolen zijn van een soort Engelse 'Idols'. Als door de ontvoerders een afgesneden teen van het dochtertje wordt opgestuurd, keert de bevolking zich tegen de politie. Maar Logan heeft nog veel meer problemen waarmee hij worstelt. In dit spannende deel uit de serie met Logan McRae en zijn collega's van de politie in Aberdeen in de hoofdrol is sprake van een gewelddadig avontuur dat door de karakters en vele met elkaar samenhangende verhaallijnen aanspreekt. Niet alleen het taalgebruik met veel dialoog is ruw en rauw, ook de plot is hard met vaak gruwelijke details. Ook de hoofdrolspelers zelf worden niet gespaard. Als je daar allemaal tegen kunt, heeft de liefhebber weer een dik boek in handen dat boeit tot het laatste hoofdstuk. Kleine druk.

Over Stuart MacBride

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door TimDuncan

Stuart MacBride is een Schotse schrijver, vooral bekend voor zijn misdaad thrillers die zich afspelen in "Granite City", Aberdeen, met in de hoofdrol politie-inspecteur Logan McRae.

Stuart MacBride is geboren op 27 februari 1969 in Dumbarton, Schotland, en groeide op in Aberdeen. Hij studeerde architectuur aan de Heriot-Watt universiteit, waarna hij vervolgens verscheidene beroepen uitoefende, waaronder grafisch ontwerper, web design en computer programmeur.

MacBride sloot een eerste overeenkomst met een uitgever op basis van het boek Halfhead. Al was zijn uitgever meer geïnteresseerd in Steenkoud, met in de hoofdrol politie-inspecteur Logan McRae. Hij tekende voor een overeenkomst van drie boeken over Logan McRae, welke later uitgebreid werd naar zes boeken. In 2009 tekende hij voor een volgende overeenkomst voor twee extra Logan-boeken en daarnaast twee losstaande verhalen. In een interview liet …Lees verder op Wikipedia